キッズパスポートでは、平日の通常レッスンの無料体験の参加を受け付けております。

ストーリーに使われている単語の使い方

今月の”Target language”(覚えて欲しい単語)を使った先生からの質問にだいぶ答えられるようになりました。

“I eat a ham sandwich in the morning. What do you eat in the morning?”
(先生は朝、ハムサンドウィッチを食べるよ。君は朝、なにを食べる?)
“I like to go to the park in the afternoon. What do you like to do in the afternoon?”
(先生は午後に公園に行くのが好きなんだ。君は午後に何をするのが好き?)
“I never drink coffee at night. What do you never do at night?”
(先生は夜は絶対にコーヒーを飲まないよ。君は夜に絶対になにをしない?)
“I’m scared of big wasps. What are you scared of?”
(先生は大きなスズメバチが怖いんだ。君はなにが怖い?)
“I can’t drive a car in Japan. Can you drive?”
(先生は日本では運転できないんだ。君は運転できる?)
“I can eat lots of pancakes. How many pancakes can you eat?”
(先生はパンケーキをたくさん食べられるよ。君はパンケーキを何枚食べられる?)
“I like to drink green tea when I’m thirsty. What do you like to drink when you are thirsty?”
(先生はノドがかわいている時は緑茶を飲むのが好き。君はノドがかわいている時になにを飲むのが好き?)
“I am very hungry. Are you hungry?”
(先生はとってもお腹が空いてるよ。君はお腹空いてる?)

今月のストーリーの中に登場する単語ですが、ストーリーの中で使われているのとは違った使い方。 先生が、回答のお手本と一緒に質問を言ってくれるので、ぜひ参考にしながら考えてみてね。

コメント

この記事へのコメントはありません。